nuffnang

Thursday, August 11, 2011

puase 2011

Dah hampir 2 minggu di bulan ramadhan..bulan umat islam berpuase.. So far penuh lagi puase and slamat lagi dari meninggalkan puase..ehhe..oklah tu semuay cam berjalan lancar jer.. even minggu lepas cirit-birit dan hampir demam..tapi pas mkan ubat semuay ok..alhamdulillah

Tahun ni aku berpuase sebagai tunangan orang.. xde yg beza sgt tapi cam weekend aku dapat sahur and bukak pose ngan die.. sekurangkan aku dapat selalu bersame die.. n aku pun nak selalu bersame die... Aku selalu berharap agar jodoh kami hingga ke akhir hayat ini...

Dalam masa seminggu lebih ni, baru skali aku pegi bazaar kat kajang xsilap aku... even xdelah besar sgt tapi oklah ade jer mkanan tuk dibeli... Klu time pose ni ape2 mkanan pun nampak cam sedap jer kan..hehehe..aku sempatlah beli mkanan  cam murtabak ayam and daging, roti bom tu, roti jala,ayam golek seekor, kuih sagu and kuih yg atas die color ijau n bawah die pulut, laksa, lauk - jantung pisang msak lemak n paru goreng, dan air tebu...waaa banyak tul..tapi perlu diingat tu bukan aku sorg yg mkan k..tu tuk 5 org mkan k..mak , ayah tunang, tunang, aku n sorg member kitorang..kire oklah tu.

Tentang aktivi pose, sok aku akan bkak pose ngan member uitm aku , ema dan ele...bukak kat umah aku.. just beli mkanan kat bazaar kelana jaya jerlah...pastu lepak kat umah..oklah lagi pun mmg lama jugak la xborak-borak ngan dorg...Ari sabtu lak aku n tunang ade bbq or makan2 kat umah member kitorg kat klang..tu sebnary acara tahunan..klu seperti tahun2 sebelum ni umah tunang aku jadi port tuk aktiviti bukak pose tap disebabkan sorg member kitorg baru pindah umah, jadi wat kat umah die lahh...Menu yg kitorg bawak..satey daging n ayam, nasi himpit, hotdog..nanti leh la men bakar2...

Dalam bulan ramadhan stakat ni sempat gak laa aku mngaji al-quran dua tiga helai...alhamdulillah...dah lama jugak aku x mengaji ni...aktiviti yg sgt mulia yg ditinggalkan..moga bulan ramadhan ni amalan akan terus bertambah... amin ya Allah...

Bulan puase ni kul 4.30 aku dah bleh balik....heheh..sempat laa aku mandi dan sediakan makanan tuk berbuke semua...bagus jugak company ni..even company cine pun.. tapi yg penting kebajikan tuk org mlayu ni terjaga..baguslaah...Tapi sepanjang bulan ni aku sgt bz...ari2 rasa sekejap je...oklah tu... pape pun moga ramadhan kali ini lebih bermakna dari sebelumy...aminn....


No comments:

Post a Comment