nuffnang

Thursday, September 13, 2012

Annoying????

Sikap yang annoying atau menjengkelkan adalah satu sikap yang boleh membuat kita terasa huhhh menyampahnya.. malasnya aku nak layan... mmg kita tidak suka walaupun dia kawan baik kita... Kadang-kadang dia bagi nasihat tapi dia sendiri juga yang buat... klu sekali dua kita masih boleh consider tapi dah kene berkali-kali cam mane nak consider lagi ni... Memang tak salah mendengar nasihat tapi kalau nasihat tu daripada orang yang hanya tahu nak bercakap jer dan dia sendiri jugak yang buat rasa cam berat jer nak ikut kan... Nasihat memang budget alim tapi diri sendiri yang buat macam mana orang nak ikut yer...

Aku sendiri pun ada seorang kawan yang menyebabkan aku rasa annoying bile dengar die bagi nasihat... daripada start tingkatan 2 sampai lah sekarang (dah 11 tahun menjadi kawan baik)  aku xboleh mendengar dia bagi nasihat bukan apa sebab sudah banyak kali aku terkena..Apa yang dia nasihatkan kat aku bile dia kene situasi yang sama dengan aku tindakan dia bertentangan dengan apa yang dia nasihat kat aku... Pelik kan.. So bagi aku orang seperti ini memang kene fikir 2 3 kali untuk ikut nasihat dia...

Apa pun orang yang agak annoying ni kita boleh dengar jer apa yang dicakap tapi nak ikut kene fk sendiri lah..mana yang baik dan mana yang buruk... Tapi biasalah kita sebagai manusia ni ..nasihat orang memang terbaik..tapi klu nak wat lum tentu dia sendiri mampu lakukan..sama jugaklah dengan kita sendiri kan..




No comments:

Post a Comment