nuffnang

Saturday, May 25, 2013

Berpantang lah pulak -Tropical Herbs

Ermm bersalin dah selamat..kini dah tiba masa untuk berpantang pulak.. Aku terpaksa berpantang lewat sebab nak lepas zon selamat untuk anak aku daripada terkena demam kuning...ingat yer..untuk mengelakkan anak daripada kuning sila elakkan  makan jamu,atau segalanya k..tunggu anak lepas zon selamat iaitu dlm tempoh 10-15 hari baru boleh...tu nasihat daripada doktor. So kalau xnak ambik risiko baik xpayah buat kan..klau anak kene demam kuning satu hal pulak kan nak kene ulang alik ke hospital

Ada orang masih memilih cara traditional tuk berpantang tapi bagi aku, aku menggunakan set  berpantang moden iaitu tropical herbs daripada amway.harga pasaran sekarang rm308 tapi  kalau ada yang berminat untuk beli dengan aku..aku boleh bagi dalam rm285. Kalau nak pos kene tambah wet tuk perkhidmatan pos lajulah rm10. Penghantaran percuma bg orang  yang duduk sekitar Klang Valley. Silalah hubungi/sms/wassup aku - 0179210703(pn. Ezan). Untuk maklumat lanjut silalah dengan hormat pegi ke link berikut:

 http://hne-happytogether.blogspot.com/p/blog-page_5300.html

Ade 10 barang yang ada dalam set lengkap tropical herbs ni :

Produk untuk Dimakan
1.  Teh Herba (10 uncang)
2.  Lepas Bersalin 1 (60 kapsul sayuran)
3.  Lepas Bersalin 2 (80 kapsul sayuran)

Produk-produk untuk Kegunaan Luaran
4.  Herba Pembersih Wanita (20 uncang)
5.  Herba Mandian (20 uncang)
6.  Campuran Peramping Perut (20 paket)
7.  Campuran Penghangat (15 paket)
8.  Campuran Penenang (15 paket)
9.  Minyak Urut Herba (60 ml)
10. Minyak Bayi (60 ml)

Percuma : bengkung

Tentang cara penggunaan die.. tak payah nak risau sebab ada buku panduan yang sangat senang untuk difahami menggunakan bahasa melayu dan english. 

Selepas beberapa hari menggunakan set ni..aku rasa oklah not bad. best jugak sebab semua dah ade. Tapi amalan bertungku dan mengurut jangan lupa k sbb tu penting bagi ketahanan kita untuk masa depan.Memang waktu muda kita mungkin tak rasa kesannya tapi bila dah 40-an..kesannya bakal muncul.  Sebab waktu bersalin biasalah urat kita akan meregang semuanya. So tu tersangatlah penting ok.

Sepanjang tempoh berpantang aku bertungku 2 kali sehari dan mengurut 3 hari plus 1 hari pelepas selain daripada berpantang makan.Untuk makanan elok diamalkan makan sayur sawi, lobak putih, minum horlick atau milo untuk menambah susu badan. Tu makanan dan minuman yang disarankan oleh doktor. Lauk utama biasalah berasaskan bakar...dan buah yg ok adalah buah epal merah yang manis ok.

Sebenarnya tempoh berpantang adalah tempoh rehat selepas mengandung dan melupakan sakit bersalin yg terngiang2 lagi dlm fikiran kita. Bagi yang bersalin secara normal mesti bersetuju dengan apa yang aku cakapkan.. tul x...Berpantang ini sebenary best sbb xpayah nak fk tuk buat kerja rumah..just jaga susu tuk baby jer..so nikmatilah waktu berpantang anda..hehe...

No comments:

Post a Comment